Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. A Cookie-k arra szolgálnak, hogy egyszerűbbe, személyre szabottá tegyék a böngészést.

Menü

Vásárlási feltételek

Bevezetés

Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák Szabó György E.V. adószám:69955068-1-31), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. 

Jelen dokumentum rendelkezései a Szolgáltató weboldalán (https://www.konyhaland.hu), valamint annak aldomain-jein hatályosan. Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.

Az ÁSZF letölthető: innen.

A szolgáltató adatai (Impresszum):

Név: Szabó György E.V.

Székhely: 2800 Tatabánya, Bánhidai ltp. 202. 2/9.

Levelezési cím: 2461 Tárnok, Fő utca 107.

Nyilvántartási szám: 53926867

Adószám: 69955068-1-31

Telefonszám: +36302511125

E-mail: konyhaland@gmail.com

Honlap: www.konyhaland.hu

Bankszámlaszám: 10300002-13290739-00014908

IBAN: HU96 10300002-13290739-00014908

SWIFT kód: MKKBHUHB

A Kereskedő székhelyének országa és országkódja: Magyarország (HU)

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Elérhetőség: info@shoprenter.hu

Törvényi hivatkozások

Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Jótállás

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet II/III.

Szerzői jogok

1999. évi LXXVI. törvény

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra

vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Az ÁSZF elfogadása

A felek között létrejövő szerződést jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. A szerződés a Vásárló (Vevő, Ügyfél) ajánlattételevel, majd az Eladó (Szolgáltató) elfogadó nyilatkozatával jön létre. A szerződésből fakadó jogokat és kötelezettségeket jelen Ászf tartalmazza, mindkét félre vonatkozóan.

A webáruház használatához szükséges technikai segítséget megtalálhatja a weboldalon, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól a ‘konyhaland@gmail.com’ email címen.

A vásárlás véglegesítésével (ajánlattétel) a vásárló elfogadja az ászf tartalmát és ezt magára nézve kötelező érvényűnek tekinti. Ezt a rendelés véglegesítése előtt, a rendelési űrlapon a megfelelő mező kipipálásával nyomatékosítja.

Az ÁSZF innen tölthető le.

Rendelés menete

A rendelési minimum összeg: bruttó 6000 Ft. Az ennél kisebb értékű rendeléseket nem áll módunkban kiszolgálni.

A Vásárlónak lehetősége van regisztráció nélkül, illetve regisztrálva vásárolni. Mindkét esetben kötelező az e-mail cím megadása. A vásárló a weboldalon kiválasztja a terméket, annak színét és darabszámát, majd a “kosár” gombra kattintással a virtuális kosarába helyezi. 

Ezt követően a kosarat bármikor megtekintheti, annak összetételét tetszés szerint módosítatja, törölhet- vagy hozzáadhat termékeket.

A “Tovább a pénztárhoz”gombra kattintva a weboldal arra felületre irányítja a Vásárlót, ahol a lehetősége nyílik a szállítási- és fizetési mód kiválasztására, az esetleges kedvezmények érvényesítésére, a kosár ellenőrzésére és a rendelés véglegesítésére.

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén kérjen visszahívást az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

Rendelés feldolgozása

Bankkártyás, illetve Utánvétes fizetés esetén a rendelés automatikusan befut hozzánk, majd a lehető legrövidebb idő alatt továbbítjuk logisztikai partnerünknek, aki megkezdi a termék összekészítését, csomagolását, és átadja a futárszolgálatnak.

Átutalásos fizetési mód esetén a rendelés feldolgozását az összeg megérkezése után tudjuk elkezdeni. A feldolgozási időt rövidítheti, ha egy, az átutalás megtörténtét igazoló dokumentumot eljuttat számunkra a ‘konyhaland@gmail.com’ email címre.

Az adott napon 11:00-ig beérkezett, pénzügyileg rendezett, saját készleten lévő termékeket tartalmazó rendeléseket másnapi szállítással tudjuk teljesíteni, (a készlet információkról a webáruházban tud tájékozódni). Minden, az adott napon 11:00 után beérkező rendelést leghamarabb, csak a leadás napját követő 2. munkanapon, legkésőbb az azt követő 5. munkanapon tudjuk teljesíteni. A Szolgáltató nem zárja ki a készletinformációk hibás megjelenésének lehetőségét.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy rendkívüli esetekben eltérjen a szerződésben fogalmazott rendelés feldolgozási folyamattól. Ez esetben a Vásárlót haladéktalanul értesítjük a rendelését érintő változásokról.

A megrendelés utólagos módosítására, törlésére csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor. A rendelés törlése a szállítást megelőző munkanapon 12:00-ig lehetséges.

Fizetési módok

Áruházunkban a Vásárló számára az alábbi fizetési módok állnak rendelkezésre a rendelés végösszegének (=kosárba helyezett árucikkek bruttó ára+esetleges tranzakciós költségek (utánvét, papír alapú számla, stb.)+szállítási díj) kiegyenlítésére.

  • Banki átutalás - (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktíváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel. Banki átutalás esetén kérjük minden esetben tüntesse fel a rendelés azonosítószámát! Az átutalásokat az MKB Bank-nál, Szabó György E.V. nevén vezetett, 10300002-13290739-00014908 számú bankszámlára szíveskedjenek utalni.)

  • Utánvét - (készpénzes-, vagy POS terminálon keresztül történő bankkártyás fizetés a csomag átvételekor a GLS futárszolgálat munkatársának. Utánvétes fizetési mód esetén minden esetben bruttó 350 Ft utánvétkezelési költséget számítunk fel.*)

  • Online bankkártyás fizetés - Fizethet biztonságosan és egyszerűen a weboldalon keresztül a BARION szolgáltatásán keresztül. Az Ön számára NINCS extra költsége a bankkártyás tranzakciónak. - JELENLEG NEM ELÉRHETŐ

  • Paypal fizetés - (bankkártyás online fizetési mód a biztonságos Paypal rendszeren keresztül) - JELENLEG NEM ELÉRHETŐ

Áruházunk a környezettudatosságot szem előtt tartva, csökkentve az általunk kibocsátott papírhulladék mennyiségét, külön kérés nélkül nem állít ki papír alapú számlát. Magyarország törvényeinek megfelelően, minden esetben elektronikus számlát küldünk, ezért kérjük olyan e-mail címet adjon meg amihez biztosan rendelkezik hozzáféréssel.

Szállítási módok

A vásárló az alábbi szállítási módok közül választhat

  • Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal). Szállítási díj: 0-5 kg tömegű csomagok esetén: br. 1490 Ft, 5 kg-nál nagyobb tömegű csomagok esetén: br. 1990 Ft.

  • GLS csomagpontra történő szállítás. Szállítási díj: 0-5 kg tömegű csomagok esetén: br. 1490 Ft, 5 kg-nál nagyobb tömegű csomagok esetén: br. 1990 Ft.

  • Foxpost Automatába történő szállítás. Szállítási díj: 0-5 kg tömegű csomagok esetén: br. 990 Ft, 5 kg-nál nagyobb tömegű csomagok esetén: br. 1490 Ft. Automatába maximum 25 kg tömegű csomag kérhető.

Kizárólag Magyarországi címekre áll módunkban rendelést kiszállítani. A megrendelés véglegesítésétől számítva a rendelések kiszállítási határideje 8 munkanap. Jellemző szállítási dátum: a rendelés véglegesítését követő 1-5 munkanap. Minden bruttó 25 000 Ft-ot meghaladó rendelést INGYENESEN szállítunk ki.

Árak

A honlapon feltüntetett árak bruttó, forintban értendő árak. Az áruház alanyi adómentes, így az értékesített termékek és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások ÁFA tartalma minden esetben 0%. Az árak esetleges módosítása nem terjed ki a már véglegesített rendelésekre.

A webáruházban kizárólag magánszemélyek vásárolhatnak.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy téves ár feltüntetés esetén (0Ft-os ár, tévesen számított százalékos kedvezmény tömeg (pl. bruttó 100Ft-os eladási ár és 60% kedvezmény esetén 28Ft-os eladási ár szerepel). esetén megtagadja a téves áron való teljesítést, és felajánlja a vásárlónak a helyes áron történő teljesítést, vagy az elállás lehetőségét.

14 napos pénzvisszafizetési garancia

A meghatározott 14 napos pénzvisszafizetési azt jelenti, hogy 14 naptári napon belül akár indoklás nélkül is visszavesszük az interneten megvásárolt terméket, ha Ön meggondolta Magát. A pénzvisszafizetési garancia a szerződés megkötése és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. 

Haladéktalanul, de legkésőbb az garancia érvényesítéstől való tudomásszerzéstől számított tizennégy naptári napon belül visszatérítjük a termék teljes vételárát, ugyanakkor mindaddig visszatarthatjuk összeget, amíg Ön a terméket vissza nem nem juttatja számunkra.

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

  • Töltsd ki az Elállási nyilatkozatot és juttasd el nekünk e-mailben az 'info@konyhaland.hu' címre.
  • Gondosan készítsd össze a terméket annak minden tartozékával együtt.
  • Tedd bele a csomagba a kitöltött Visszaküldési nyomtatványt.
  • Zárd le a csomagot
  • Posta vagy futárszolgálat segítségével juttasd el a csomagot az alábbi címre: KonyhaLand.hu webáruház,  Webshippy Logisztikai Központ, 2151 Fót East Gate Business Park, C/2

Fontos:

  • A visszaküldés költségét a vásárlónak kell viselnie
  • A visszatérített összeg a teljes vételárat, tehát a termék esetleges kedvezményekkel csökkentett vételárát és a kiszállítási költségeket is magában foglalja
  • Utánvéttel küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni
  • Az áru nem rendeltetésszerű használata miatt, illetve egyéb okból az azon keletkezett sérülésekért az eladó kártérítést követel a vevőtől, annak értékével csökkenti a visszatérített összeget, vagy megtagadhatja azt
  • Az elállási jog nem gyakorolható olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza. (Minden, ami az 'Alapanyagok, táplálékkiegészítők' kategóriába tartozik.)

Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 

 Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

 Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

 A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

 A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu 

 

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

A KonyhaLand.hu webáruház ügyfélszolgálatának telefonszáma: +36302511125

A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

  Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

• az eljáró bíróságot;

• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Elállási jog

Természetes személy Vásárlók a  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján jogosultak az Elállási jog gyakorlására. Az ehhez szükséges formanyomtatvány innen tölthető le.

A Vásárló elállását a Szolgáltató akkor köteles elfogadni, ha a szándéknyilatkozatot a Vásárló 14 napon belül elküldi a Szolgáltatónak. Ennek hitelt érdemlő bizonyítása a Vásárló felelőssége.

Amennyiben a Vásárló a rendelkezéseknek megfelelően él az elállás jogával, úgy a Szolgáltató köteles a teljes összeget visszatéríteni számára, a termékek vételárán felüli költségekkel együtt (pl. szállítási díj).

Az Elállási jogot érvényesítő Vásárló számára a Szolgáltató ugyanolyan módon köteles visszatéríteni, mint amilyenen a vásárlás történt. Ettől eltérni csak a Vásárló írásbeli hozzájárulásával van lehetőség. A Vásárló által tévesen feltüntetett, tranzakciót érintő adatokból fakadó késedelem/ téves teljesítés miatt a Szolgáltatót felelősség nem terhetli.

A Szolgáltató jogosult a többletköltségekre, amennyiben a Vásárló nem a Szolgáltatónál elérhető legalacsonyabb díjú fuvarszolgáltatást vette igénybe.

A Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a Vásárlót Elállás esetén illető összeget, amíg az hiánytalanul vissza nem szolgáltatta a terméket.

A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Kellékszavatosság, Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

 

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

 

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

 

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

 

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

 

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

 

Termékszavatosság 

 

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? 

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

 

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? 

 

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

 

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? 

 

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? 

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. 

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

 

Jótállás 

 

Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával? 

 

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

 

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

 

i. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

ii. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 

 

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

 

Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. 

 

Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.



Keresés